niedziela, 27 maja 2012

Pasjonaci...

Innowacyjny Projekt pod nazwą Salon Artystów Rzemiosła to odpowiedź warszawskiego Cechu Rzemiosła na obecną sytuację panującą na rynku rzemiosła w Polsce. Ogólnopolski Cech Rzemieślników Artystów (OCRA) podejmuje różne działania mające na celu nadanie właściwej rangi rzemiosłu w Polsce i za granicą.
Projekt zakłada cykl targów, podczas których artyści-rzemieślnicy z przeróżnych branż mogą pokazać swe prace szerszej publiczności. Zgłoszeni do udziału w targach mogą skorzystać ze szkoleń dotyczących przedsiębiorczości, marketingu, reklamy czy budowania marki. Udział wystawców w targach oraz szkoleniach jest bezpłatny. To świetny pomysł na pomoc artystom-rzemieślnikom, którzy nierzadko z trudem próbują utrzymać sie na rynku, zalewanych chińszczyzną i tanimi, masowymi wyrobami. Targi dają możliwość zaprezentowania się na większym forum, nawiązania współpracy z instytucjami i ludźmi z branży, a także promocję rzemiosła artystycznego wśród odbiorców sztuki i potencjalnych klientów.

Osobiście uczestniczyłam w IV i V edycji Salonu, czyli podczas targów w Białymstoku i Warszawie. Poza najliczniej reprezentowaną branżą jubilerską (m. in. dzięki mnie :)) na targach znalazły się również: ceramika, malarstwo, kowalstwo, kaletnictwo, hafciarstwo, rzeźbiarstwo, wyroby z filcu, lustra, ramy, żyrandole, a nawet okulary...

Szczegółową prezentację zacznę od moich sąsiadów ze stoiska. Po mojej prawicy towarzyszyła mi znana dotąd pod pseudonimem EmiFashion, obecnie działąjąca pod własnym nazwiskiem: Emilia Przedpełska i jej wyszukane prace.

Emilia Przedpełska

Po mojej lewicy zasiadł Piotr Dojnieko – specjalista od rekonstrukcji historycznej, biżuterii, noży i wyrobów kaletniczych na wzór tych noszonych przez rycerzy średniowiecznych.

Piotrek Dojnieko


Nieco dalej prezentował swe wyroby Piotr Jatkowski. Klasyka i tradycja polskiej biżuterii: okazałe bursztyny w pięknej oprawie ze srebra.

Piotr Jatkowski

PeJot  Pracownia Złotnicza

Monika Gawryluk również zaprezentowała kolekcję biżuterii z busztynem w roli głównej, ale w zupełnie innym od Piotra ujęciu. Monika nieodparcie będzie mi się kojarzyła z gronkami w różnych odcieniach bursztynu. A gronka uwielbiam !

Monika Gawryluk


Joanna Dzienisowicz – niezwykle energiczna kobitka, autorka biżuterii kinetycznej, nowoczesnej i oryginalnej. Poza tym właścicielka najładniejszego mieszkania jakie w życiu widziałam :)

Joanna Dzienisowicz


Trudno było mi uwierzyć, że w Białymstoku aż tyle osób zajmuje się biżuterią, i to nie w sensie koralik na druciku, ale biżuterią niezwykłą, wyjatkową, niepowtarzalną, z doskonałej jakości materiałów. Poznanie tych osób i ich twórczości to tylko jeden z wielu pozytywnych aspektów udziału w targach.

Na dzisiaj tyle. Ale to nie koniec jeszcze. Dopadło mnie przeziębienie i już się zmęczyłam wpisem :)

Do następnego posta zatem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz